Telefon zaufania dla Dzieci i Młodzieży
RÓŻNE PROBLEMY, RÓŻNE ROZWIĄZANIA.
Telefon 116 111 działa przez 7 dni w tygodniu i całodobowo, można także zarejestrować się na stronie https://116111.pl/ oraz napisać wiadomość e-mail.
ZASADY FUNKCJONOWANIA TELEFONU 116 111:
- Anonimowo - dzwoniąc, nie musisz podawać swojego imienia, nazwiska ani adresu zamieszkania;
- Bezpłatnie - połączenie jest bezpłatne zarówno z telefonów komórkowych, jak i stacjonarnych;
- Chętnie - konsultanci 116 111 gotowi są rozmawiać o każdej ważnej sprawie. Jeśli będzie to potrzebne, mogą umówić się na kolejną rozmowę;
- Dyskretnie - wszystko, o czym powiesz lub napiszesz, zostanie między Tobą a konsultantami.
KIM SĄ KONSULTANCI TELEFONU 116 111?
Grupa pedagogów i psychologów dyżurujących ma doświadczenie w pracy z osobami w trudnych sytuacjach życiowych i potrzebującymi pomocy. Potrafią słuchać i rozumieją młodych ludzi. Nie dają gotowych rad i rozwiązań. Razem z rozmówcami zastanawiają się, co mogą zrobić, by przezwyciężyć kłopoty i problemy.
NA JAKI TEMAT MOŻNA POROZMAWIAĆ LUB NAPISAĆ?
- skontaktuj się w chwili, gdy potrzebujesz wsparcia i rozmowy o tym, co jest dla Ciebie ważne lub sprawia Ci kłopot;
- możesz porozmawiać o przyjaźni, miłości, kontaktach z rodzicami, czy problemach w szkole;
- czujesz złość, smutek, zniechęcenie, żal - podziel się tym, co właśnie przeżywasz;
- dojrzewasz i masz związane z tym pytania;
- doświadczasz przemocy lub jesteś w niebezpiecznej sytuacji;
- jest jakiś inny problem, którym chcesz się podzielić.
Konsultanci 116 111 czekają na Twój telefon! Nie będą Cię oceniać ani pouczać. Wysłuchają Twojego problemu i razem z Tobą zastanowią się nad najlepszym jego rozwiązaniem!
Dodatkowo skorzystać można z konsultacji specjalistycznej w ramach dyżurów specjalistów różnych dziedzin, w trakcie których będziecie mogli uzyskać konsultację i wsparcie od konkretnych specjalistek, a są to:
- seksuolożki,
- prawniczki,
- dietetyczki,
- pracowniczki socjalne,
- pedagożki,
- lekarki w trakcie specjalizacji z zakresu psychiatrii dzieci i młodzieży.
Dyżury specjalistyczne nie są dostępne przez całą dobę – w przeciwieństwie do standardowych dyżurów wsparciowych pod 116 111 dostępnych o każdej porze dnia i nocy. Jeżeli chodzi o dyżury specjalistyczne – trzeba sprawdzić w grafiku na stronie https://116111.pl/ lub https://centrumwsparciadladzieci.pl/dyzury-specjalistyczne, kiedy dyżurują poszczególne specjalistki.
Aby skontaktować się ze specjalistką wybieramy numer 116 111, a następnie czekamy aż wirtualny konsultant poda numer, jaki należy wybrać, aby połączyć się z konkretną specjalistką.
Wiemy, że czasem trudno jest Wam mówić o problemach na głos lub po prostu – wolicie pisać. I z tego powodu uruchomiliśmy także pisemne dyżury specjalistyczne! Możecie skorzystać z dyżurów specjalistycznych wysyłając wiadomość przez stronę: https://116111.pl/